وزیر آموزش و پرورش:

5000 هزار مدرسه در كشور كمتر از 5 دانش آموز دارد

5000 هزار مدرسه در كشور كمتر از 5 دانش آموز دارد

به گزارش مدیریت آموزش وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: مدارس با جمعیت کمتر از پنج دانش آموز در کشور رو به افزایش است و هم اکنون پنج هزار مدرسه در کشور کمتر از پنج دانش آموز دارد.



به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، محسن حاجی میرزایی در حاشیه افتتاح مجتمع آموزشی دختران «چهارباغ فرقدانی» با اشاره به اینکه توسعه مراکز خرید خدمات در دستور کار آموزش و پرورش نیست، عنوان کرد: در این حوزه تلاش داریم با مراکز طرف قرارداد باشیم که خوش حساب باشند.
وی با اشاره به اینکه خیران بزرگ ترین حامیان سیستم آموزش و پرورش کشور هستند، خاطرنشان کرد: افتتاح مجموعه های خیر ساز همواره در همه استان ها روی مدار قرار داشته و سهم استان اصفهان هم در این حوزه مثال زدنی است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: در این حوزه افتتاح مجتمع آموزشی فرقدانی به همت یکی از خیران بزرگ اصفهان که مجتمع آموزشی کاملی با ۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع زیربنا می باشد، مصداقی بر این مدعا است.
وی ضمن اشاره به جمعیت رو به رشد کشور و بخصوص در کلانشهرها اظهار داشت: جابجایی جمعیت در شهرها منجر به ایجاد اختلال در سیستم برنامه ریزی برای فضای آموزشی شده است.
حاجی میرزایی با اشاره به اینکه در بعضی مناطق با کمبود شدید مدرسه و در بعضی از مناطق مدارس کمتر از پنج نفر را داریم، اظهار داشت: هم اکنون پنج هزار مدرسه کمتر از پنج نفر در کشور وجود دارد.
۳۹۰۰ کلاس درس در کانکس برگزار می شود
وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۹۰۰ کلاس درس در کشور در فضای کانکسی برپا می شود، افزود: این تعداد مدرسه در مقابل ۱۱۵ خزار فضای آموزشی ناچیز است اما باور داریم که وظیفه ما تأمین فضای آموزشی امن و مناسب برای تک تک دانش آموزان کشور است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اعتبارات دولت برای مدرسه سازی بیشتر از چهار برابر شده است، افزود: این اعتبار هم اکنون سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است و دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان هم در این حوزه از مشارکت خیرین بهره برده ایم.
وی در مورد حادثه آتش سوزی در مدرسه دزفول هم اظهار داشت: وقوع این حادثه بسیار جای تأسف دارد و به خانواده جانباخته عرض تسلیت دارم اما باید توجه داشت که این حادثه در مدرسه اتفاق نیفتاده بلکه محل اقامت معلم مدرسه بوده که شب گذشته میهمانانی داشته و متأسفانه حادثه تلخ آتش سوزی اتفاق افتاده است.


منبع:

1399/11/10
16:56:22
0.0 / 5
984
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین