وزیر آموزش و پرورش خبر داد

تخصیص 100 میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان ها

تخصیص 100 میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان ها

به گزارش مدیریت آموزش وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: سال جاری بیشتر از ۱۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان ها و مراکز کاردانش اعتبار گذاشتیم تا توانایی دانش آموزان را برای کارهای مهارتی و افزایش ظرفیت ها ارتقا دهیم.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش بامداد امروز در برنامه تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برتر اظهار داشت: به گمان من هفته پژوهش فرصت مغتنمی است که یک مرتبه به چشم انداز سند تحول از منظر رسیدن به مدرسه مورد نظر سند، معلم مورد نظر سند و دانش آموز مورد نظر سند بنگریم و ببینیم چشم اندازی که این سند ترسیم می کند چیست؟وی افزود: پرسشگری، پژوهشگری و اندیشه ورزی جزو لزوم های این تصویر از آینده آموزش و پرورش است. یک تغییر رویکرد اساسی در نظام تعلیم و تربیت شکل خواهد گرفت که گام های این تحول در خلال سالهای گذشته شروع شده و به سرعت شتاب می گیرد. حاجی میرزایی در مورد نگاه سند تحول به ارکان نظام تعلیم و تربیت اظهار داشت: یک رویکرد این است که انسان را مخزنی در نظر بگیریم که باید در او دانش را انباشته نماییم. در این رویکرد نقش دانش آموز به نقشی منفعل تبدیل می شود و معلم هم نقشی یکسویه و دانای کل است و مدرسه هم تبدیل به کانون بی روح و خسته کننده می شود. وزیر آموزش و پرورش بیان نمود: در یک رویکرد دیگر ما دانش آموزان و افراد را به صورت کلی یک مخزن نمی بینیم بلکه دانش آموز را عالی ترین موجود هستی می بینیم که در عالی ترین سطح قدرت دریافت آموزش و پرورش است. دانش آموز در این نگاه به ابزاری تبدیل می شود که از معلولاتش برای کاستن از مجهولاتش استفاده نماید و برای مواجهه با هستی قدرت پیدا کند و… در این رویکرد کارکرد معلم توانمند کردن دانش آموزان برای ارتباط و پیوند با مفاهیم است. وی تصریح کرد: همواره می گوییم معلمی شغل انبیاست و باید ببینیم روش انبیا بر مردم چگونه بوده است. انبیا به انسان قدرت انتخاب و تصمیم گیری می دادند. حاجی میرزایی در ادامه با اشاره به اینکه معلم در تراز سند یک خصوصیت هایی دارد اظهار داشت: معلمی که نتواند دانش آموز خویش را با این خصوصیت ها تربیت کند، در کار خود توفیق ندارد و مدرسه ای بدون این خصوصیت ها درون خود بانشاط نخواهد شد. وی افزود: برنامه ریزی درسی در خلق موقعیت های یادگیری باید بگونه ای عمل کند که ابزارهای لازم را برای این چنین پیوندها فراهم آورد همینطور دانشگاه های شهید رجایی و فرهنگیان باید این گونه معلم را برای ما تربیت کنند و مدرسه ما باید کانون این چنین اتفاقات مهمی باشد. ایشان در ادامه ضمن اشاره به برنامه بامداد امروز که ۵۸ پژوهش سرا برای پژوهش زیست فناوری مجهز شد، اظهار داشت: سال جاری بیشتر از ۱۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان ها و مراکز کاردانش اعتبار گذاشتیم تا توانایی دانش آموزان را برای کارهای مهارتی و افزایش ظرفیت ها ارتقا دهیم. وی افزود: در طول این دولت تعداد پژوهش سراها را از ۳۰۰ به ۶۶۵ پژوهش سرا افزایش دادیم این نشان از رویکرد پژوهشی دارد من روزی را آرزو می کنم که تمام مدارس ما یک پژوهش سرا باشد پژوهش یک توانایی خاص برای آدم های خاص نیست پژوهش یک توانایی عام برای تمام انسان هاست.


منبع:

1399/09/24
23:46:58
5.0 / 5
1077
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تعلیم و تربیت , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین