گرفتار شدن دستگاهها در پیچ و خم اداری

گرفتار شدن دستگاهها در پیچ و خم اداری

به گزارش مدیریت آموزش وزیر آموزش وپرورش اظهار نمود: تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها باید طبق گزارش های دقیق مركز سنجش و پایش كیفیت باشد.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در نشست با رئیس، معاونان و کارکنان مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی که در محل سالن جلسات آن مرکز برگزار شد، اظهار نمود: تحقق یک پنجم اهداف آموزش وپرورش در این مرکز صورت می گیرد و این مرکز در چهارپنجم دیگر اهداف نیز بطور غیرمستقیم مؤثر است.
وی با اشاره به اهمیت این مرکز در نقش آفرینی تصمیم های نظام تعلیم و تربیت اظهار نمود: اگر عمیقاً بنگریم، بیش از نیمی از اهداف آموزش وپرورش بوسیله این مرکز محقق می شود پس تحقق اهداف آموزش وپرورش به تلاش و دقت در مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وابسته است.
وزیر آموزش وپرورش بابیان اینکه یکی از چالش ها در همه دستگاهها، غفلت از اهداف و گرفتار شدن آنها در پیچ وخم های پروسه اداری است، اشاره کرد: ۹۵درصد فعالیت این مرکز سیاست گذاری است و ۵درصد کار اجرائی است؛ بدین سبب باید نگرش راهبردی در مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی داشته باشید. در نام این مرکز سه کلمه؛ سنجش، پایش و کیفیت را داریم؛ بدین سبب باید دید چه چیزی را و چگونه می خواهیم سنجش نماییم و همین طور باید به پایش و کیفیت توجه داشت.
حاجی میرزایی، ساده ترین تعریف از کیفیت را رضایت مخاطبان و ذی نفعان جامعه عنوان نمود و اضافه کرد: باید مطالبات رهبر معظم انقلاب و نیازمندی های نظام اسلامی و جامعه و اقتضائات رشد و تعالی افراد را احصا و برمبنای آن برای پایش و کیفیت برنامه ریزی نماییم.
وی با اشاره به اینکه مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی باید برآورد و ارزیابی دقیقی از کارهای نظام تعلیم و تربیت داشته باشد، اظهار نمود: امتحانات بخش کوچکی از اهداف این مرکز است.
وزیر آموزش وپرورش با برشمردن دستاوردهای مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی اظهار داشت: تأثیرگذاری در سیاست گذاری های آموزش وپرورش می باید مهم ترین دستاورد این مرکز باشد.
حاجی میرزایی خطاب به مدیران و کارکنان مرکز سنجش اظهار نمود: اگر شما نقش خودرا به خوبی ایفا کنید اهداف آموزش و پرورش نیز محقق خواهد شد؛ بدین سبب تحول را باید در این مرکز مشاهده کرد. اگر سنجش با کیفیتی داشته باشیم پس تحول به وجود آورده ایم.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، وزیر آموزش و پرورش با اعلان اینکه وارد زیست بوم جدید شدیم و در حال نزدیک شدن به امتحانات باید در سنجش کاری محکم و با کیفیت متناسب با شرایط زیست بوم جدید صورت گیرد، اظهار نمود: بیش از پرداختن به حجم کارها کیفیت کار مهم می باشد، بدین سبب باید گزارش فعالیت ها مشخص، منظم، سلسه وار، دقیق و با محتوای معین ارائه شود تا پایه برنامه ریزی های بعدی قرار گیرد، بدین سبب نباید تصمیم گیری های نظام تعلیم و تربیت بدون گزارش های مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی باشد.




منبع:

1399/09/12
15:00:09
5.0 / 5
1151
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تعلیم و تربیت , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین