برای آموزش كلاس اولی ها و دومی ها احساس خطر می نماییم

برای آموزش كلاس اولی ها و دومی ها احساس خطر می نماییم

به گزارش مدیریت آموزش معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: پیش بینی كردیم كه در مناطق كم خطر كلاس اولی ها و دومی ها دو روز در هفته به مدرسه بروند اما حمایت هایی كه باید از طرف متخصصان وزارت بهداشت صورت می گرفت انجام نشد و امروز ما برای آموزش این گروه از دانش آموزان احساس خطر می نماییم و درخواست داریم تا در ستاد ملی مقابله با كرونا به این مساله نگاه ملی شود.



به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، رضوان حکیم زاده در دهمین گفت و گوی هفته که با حضور وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت، مدیران کل آموزش و پرورش استانها و مدیران ۷۶۰ منطقه آموزش و پرورش کشور و بر بستر شبکه و به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد با اشاره به اینکه به دو مسئله ملی داریم، اظهار نمود: مسئله اول آموزش کلاس اولی و دومی هاست چونکه کودکان روی نیمکت سرمایه اصلی هستند.

وی اضافه کرد: پیش بینی کردیم که در مناطق کم خطر این دانش آموزان دو روز در هفته به مدرسه بروند اما حمایت هایی که باید از طرف متخصصان وزارت بهداشت صورت می گرفت، انجام نشد و امروز ما برای آموزش این گروه از دانش آموزان احساس خطر می نماییم و درخواست داریم تا در ستاد ملی مقابله با کرونا به این مساله نگاه ملی شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه حمایت و همکاری وزارت بهداشت را می خواهیم، اشاره کرد: دومین مسئله ملی ما آموزش حضوری در مناطق عشایری و روستایی است. ما اگر در این مناطق تبلت و موبایل هم داشته باشیم به سبب کم سوادی والدین دانش آموزان آموزش خوبی نخواهند داشت.

وی اضافه کرد: باتوجه به دغدغه عدالت آموزشی و اجتماعی که وجود دارد، لازم است تا امکان حضور دانش آموزان در مناطق عشایری و روستایی و کلاس اول ودوم در ستاد ملی مقابله با کرونا فراهم آوری شود.

به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، علی باقرزاده - رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی - نیز با اشاره به زحمات و تلاش کادر درمان و قدردانی از آنان اظهار نمود: امروز دهمین نشست از جلسات گفت و گوی هفته برگزار می گردد که هدف آن جریان سازی اجتماعی برای همسو کردن ظرفیت های فردی و سازمانی برای اعتلای نظام تعلیم و تربیت، ارتقای مهارت های مدیریتی، گفت وگوی کاربردی و مسئله محور، توسعه مشارکت ها و تبادل تجربیات و آموزش مدیران است.

وی اضافه کرد: ۶۵۰ مدیر آموزش و پرورش از مناطق مختلف آموزشی کشور و ۳۲ تن از مدیران کل آموزش و پرورش استانها به همراه معاونان تربیت بدنی و سلامت در این جلسه حضور دارند تا در حضور وزیر آموزش و پرورش و وزیر بهداشت به طرح نکات و موضوعات لازم و بستر همکاری ها بپردازند.

به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، علیرضا کاظمی - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش - در این زمینه اظهار نمود: جامع ترین و مترقی ترین طرح برای پیش گیری از لطمه های اجتماعی طرح نماد است و این طرح با حمایت های وزیر آموزش و پرورش پیش می رود و امروز نماد به سامانه ای مجهز تبدیل گشته است و نیمرخ لطمه های اجتماعی دانش آموزان و اطلس لطمه های اجتماعی مدارس را در اختیار داریم.

وی با اعلان اینکه از وزارت بهداشت می خواهیم که در این طرح حمایت ها وهمکاری لازم را با ما داشته باشند، اظهار داشت: اتصال سامانه نماد به سامانه سیب خیلی از مشکلات را حل می کند و می توانیم پوشش بیمه ای دانش آموزان، آموزش تخصصی معلمان و راه اندازی نماد در درمانگاه فرهنگیان را با همکاری دو وزارتخانه داشته باشیم.

حسن ملکی - رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی - نیز با اعلان اینکه کرونا نشان داد که ساحت های زندگی چقدر بهم پیوند دارند، اظهار داشت: آموزش و پرورش رمز و راز گشودن خیلی از قفل های زندگی است واین دو وزارتخانه باید طرح های مشترک داشته باشند تا به الگوهای مشترکی برای تعلیم و تربیت دست پیدا نماییم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش وی اشاره کرد: اسناد تحولی باید مبنا باشند و درس ها بر این اسناد مبتنی باشند و در چنین موقعیتی بایدالگوهای مشترک طراحی شود و آمادگی داریم تا نشست های مشترکی با وزارت بهداشت برای دستیابی به این اهداف داشته باشیم.





منبع:

1399/08/18
20:45:30
5.0 / 5
1306
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تعلیم و تربیت , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین