شركت ۱۲۰۰۰ طلبه در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

شركت ۱۲۰۰۰ طلبه در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

دبیر ستاد همكاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش اعلام نمود: با پیگیری های گوناگون زمینه شركت طلاب در آزمون استخدامی ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان از سه رشته به 8 رشته ارتقا یافته و در سال تحصیلی جاری بیش از 12 هزار طلبه در آزمون شركت و در نهایت تعداد 443 نفر از این طریق جذب آموزش و پرورش می شوند.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، علیرضا حاجیان زاده عملکرد این ستاد در اولین سال از برنامه ۵ ساله همکاری بین حوزه های علمیه و آموزش وپرورش را تشریح نمود.
وی با اعلان اینکه برنامه ۵ ساله همکاریها حاصل بیش از یک دهه فعالیت این دو دستگاه بوده است اظهار داشت: مقدمات برنامه پنج ساله در سال ۹۷ همچون مطالعات اولیه، نیازسنجی و احصاء خواسته های آموزش و پرورش از حوزه های علمیه انجام و در ابتدای سال ۹۸ تصویب گردید و سال تحصیلی ۹۹-۹۸ نخستین برش سالیانه آن جهت اجرا به بخش های ذیربط حوزه های علمیه و آموزش وپرورش ابلاغ گردید.
دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش افزود: برنامه دارای ۵ عنوان کلی و ۵۲ زیرفعالیت می باشد که عناوین کلی و زیر کارهای آن عبارتند از: سیاست گذاری، مدیریت و برنامه ریزی برای ارتقا و گسترش همکاری حوزه های علمیه و آموزش وپرورش همچون توسعه کمی و ارتقای کیفی مدارس وابسته به حوزه های علمیه بوده و تابحال ۸ مدرسه علوم معارف اسلامی توسط حوزه علمیه به وجود آمده است.
حاجیان زاده اشاره کرد: با پیگیری های گوناگون زمینه شرکت طلاب در آزمون استخدامی ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان از سه رشته به ۸ رشته ارتقا یافته و در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۲ هزار طلبه در آزمون شرکت و در نهایت تعداد ۴۴۳ نفر از این طریق جذب آموزش و پرورش می شوند.
مشاور عالی وزیرآموزش و پرورش اظهار داشت: در جلسات کارشناسی امکان بکارگیری حدود ۳ هزار روحانی برای تدریس در مدارس آموزش و پرورش فراهم گشته است و امید واریم در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ قسمتی از افراد که عموما در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته حضور دارند به بدنه آموزش و پرورش بپیوندند.
دبیر ستاد همکاریها در بخش دیگری از سخنان خود اظهار نمود: آموزش و برنامه درسی با بهره گیری از ظرفیت حوزه های علمیه از دیگر برنامه های سال اول برنامه پنجساله بوده که در این خصوص نقد و بررسی و اعتبار بخشی کتب درسی در حال انجام می باشد و مقدمات ارتباط صاحب نظران حوزه علمیه با گروه های برنامه ریزی درسی و تالیف کتب درسی نیز فراهم گشته است. همین طور جذب، آموزش، توانمند سازی و ارتقای منابع انسانی همچون برنامه هایی است که می توان به مواردی چون جذب طلاب در چارچوب خرید خدمات آموزشی نام برد که در سال تحصیلی آینده ادارات کل آموزش و پرورش می توانند برمبنای نیاز و در قالب ضوابط از ظرفیت طلاب مستقر در مناطق محروم و روستایی در امور آموزشی و تربیتی بهره مند شوند.
حاجیان زاده به ارتقای کیفی و کمی طلاب وظیفه در آموزش و پرورش اشاره نمود و اظهار داشت: در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ سهمیه ۷۰۰ نفر طلاب وظیفه تکمیل شد و مقدمات جذب و بکارگیری ۲ هزار نفر در سال تحصیلی آینده فراهم گشته است و برای انجام صحیح و کیفی این امر طرح جامع جذب و بکارگیری طلاب وظیفه تدوین و به جریان افتاده است.
وی ادامه داد: باتوجه به این که تعداد ۴۵۰۰ نفر از نیروهای شاغل در آموزش و پرورش با مدرک تحصیلات حوزوی بعنوان معلم رسمی فعالیت دارند استفاده از این ظرفیت در حوزه تربیت دینی بعنوان یکی از منابع ماندگار شمرده می شود پس برای ارتقای توانمندی های این مجموعه از همکاران، دوره آموزشی متناسب با نیازهای روز حوزه تربیتی برای آنان تدارک و اجرا می شود.
دبیر ستاد همکاریها در این خصوص به تدوین اساسنامه کانون روحانیون شاغل در استانها اشاره نمود.
مشاور عالی وزیر در ادامه اظهار داشت: در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ برنامه های مختلفی برای ارتقاء توانمندی های معلمان، کارشناسان و اعضای کمیته های همکاری انجام گرفته همچون تعریف دوره آموزشی مقدماتی « مهارت برگزاری جلسات گفتمان دینی و پاسخ گویی به شبهات دینی و اعتقادی» است که همکاران ما در این دوره ها شرکت کردند.
وی برگزاری ۳۸۰۰ نشست علمی تخصصی معارف دوده علیهم السلام و نیز برگزاری دوره معارف مهدوی به صورت مجازی برای همکاران فرهنگی را از دیگر برنامه های اجرا شده در سال نخست برنامه پنج ساله همکاریها دانست.
حاجیان زاده همین طور شرکت ۳ هزار نفر از مبلغان فعال در آموزش وپرورش در دوره های آموزشی که توسط حوزه های علمیه برای ایشان انجام شد و نیز برگزاری حدود ۲۰ هزار دوره آموزشی در مدارس برای اولیا دانش آموزان با موضوع سبک زندگی اسلامی به ویژه حجاب و عفاف را از کارهای این ستاد دانست.
وی با اعلان اینکه پژوهش در حوزه همکاری ها از دیگر کارهای سال نخست برنامه پنج ساله است اضافه کرد: تاسیس "مرکز پژوهشی تعلیم وتربیت ویژه همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش" و تشکیل هیئت های اندیشه ورز با حضور اندیشمندان و صاحب نظران حوزه علمیه و برگزاری کرسی های نظریه پردازی تعلیم و تربیت از برنامه های شاخص در این بخش است که زیرساخت ها و مقدمات آن طی شده است.
مشاورعالی وزیر در ادامه به دیگر برنامه ها و کارهای ستاد همکاریها اشاره نمود و اظهار داشت: در بحث تبلیغ و امور تربیتی- فرهنگی، بمنظور حضور نظامند طلاب در مدارس ماده واحده طرح تربیتی امین در حال طی پروسه قانونی همچون بررسی و تصویب در صحن علنی شورای عالی آموزش و پرورش می باشد، اعزام حدود ۳۰ هزار مبلغ به مدارس دوره های مختلف تحصیلی، و حضور ۴ هزار طلبه به صورت تمام وقت در مدارس محقق شده است، همین طور کارهای مختلفی برای شناسایی و جذب دانش آموزان مشتاق رشته علوم و معارف اسلامی انجام گرفته همچون فعال شدن حوزه های علمیه برای مشارکت در تشکیل این مدارس، ایجاد حساسیت نسبت به کیفیت بخشی برنامه درسی و محتوای آموزشی این رشته در آموزش وپرورش، احصاء آمار داوطلبین این رشته از سامانه های مرتبط.
وی ادامه داد: در برنامه سال تعداد ۳۰۰ هزار نفر ازدانش آموزان با هدف آشنایی با سبک زندگی اسلامی با علما و فضلای حوزه های علمیه نشست های صمیمانه برگزار می کنند و این مهمبا هدف آشنایی دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم با نظام آموزشی حوزه های علمیه که در آستانه انتخاب مسیر تحصیلی و شغلی خود هستند اجرا شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، مشاورعالی وزیر و دبیر ستاد همکاریها درباب پیوند مسجد و مدرسه اظهار داشت: مسجد و مدرسه بعنوان پایگاه محلی در تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی برای هم افزایی و ارتقا کارایی و راندمان خود نیاز به هماهنگی و همکاری دارند این برنامه بدنبال آن است تا ائمه جماعات مساجد در کارهای خود برای نوجوانان و جوانان نگاه ویژه ای داشته و بسترسازی مناسبی برای جذب آنان به مساجد داشته باشند و در سال ۹۹-۹۸بیست هزار مسجد هدف گذاری شده بود که البته تعطیلی مساجد و مدارس در نیمه دوم سال تحصیلی سبب توقف این مهم شد ولی زمینه را برای سال های آینده آماده کرده است.

حاجیان زاده در آخر اضافه کرد: ارتقای جایگاه تعلیم و تربیت و معلم که از اهداف سند تحول بنیادین می باشد، نیازمند همکاری همه دستگاه های فرهنگی بویژه حوزه های علمیه، سازمان ها و موسسات پژوهشی و تبلیغی حوزوی، مساجد بعنوان گسترده ترین کانون های دینی، تشکل های دانش آموزان مومن و انقلابی و رسانه ها می باشد که بطور مستقیم و غیرمستقیم موجب تقویت این جایگاه در جامعه خواهند شد.



1399/06/02
17:48:26
5.0 / 5
1998
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین