توسط وزیر آموزش و پرورش؛

برنامه های وزارت آموزش و پرورش در سال 1399 ابلاغ گردید

برنامه های وزارت آموزش و پرورش در سال 1399 ابلاغ گردید

مدیریت آموزش: برنامه های وزارت آموزش و پرورش در سال 1399 برای اجرا به واحدهای ستادی و ادارات كل استانها ابلاغ گردید.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، محسن حاجی میرزایی برنامه وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۹ را باتوجه به تصویب برنامه های زیر نظام های شش گانه سند تحول در افق ۱۴۰۴ در شورای عالی آموزش و پرورش و ابلاغ آن از طرف رئیس جمهوری برای اجرا به واحدهای ستادی و ادارات کل استانها ابلاغ کرد؛ این برنامه ها مبنای تدوین برنامه های سنواتی وزارت آموزش و پرورش در طول برنامه های ششم و هفتم توسعه هستند. برنامه وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۹ با بهره بردن از تجربه برنامه سال ۹۸ و در امتداد آن بعنوان دومین برنامه این وزارتخانه مبتنی بر زیر نظام ها و با تاکید بر خاصیت هایی چون نو بودن، تحول پذیر، تحقق پذیر و فراگیر بودن تهیه و تنظیم شده است. سیاست های سال ۹۹، رویکردها و خاصیت های این برنامه به شرح زیر است: سیاست های برنامه سال ۹۹: اجرای جامع، کامل و متوازن سند تحول بنیادین آموزش وپرورش و برنامه های زیر نظام های شش گانه، توجه ویژه به «بیانیه گام دوم انقلاب» خصوصاً بخش های در رابطه با حوزه تعلیم و تربیت، توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی و پیگیری منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی در تحقق شعار «جهش تولید»، بهره گیری از فناوری اطلاعات و فضای مجازی در تکمیل و تعمیق بخشی به جریان تعلیم و تربیت و ارتقای کیفیت و جایگاه مدارس بعنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت رسمی عمومی سیاست های برنامه سال ۹۹ است. رویکرد برنامه شامل: فراهم آوردن زمینه تربیت پذیری دانش آموزان متناسب با اقتضائات فرهنگی اسلامی– ایرانی، کاهش تمرکز و تصدی گری های غیر ضرور با واگذاری اختیارات و مسئولیت ها به مدیران صف (استان و منطقه)، توسعه مشارکت ارکان سهیم و مؤثر در آموزش و پرورش و ارتقای نقش مردم و خانواده ها در تعلیم و تربیت، حاکمیت رویکرد فطرت گرای توحیدی و اخلاق مداری و مدرسه محوری و فراهم آوردن زمینه شوق انگیز برنامه های تحولی در مدرسه تاکید دارد. ویژگی های دیگر این برنامه: تهیه بسته های تحولی بعنوان مجموعه ای از برنامه ها، فعالیت ها و اقدامات منسجم و یکپارچه منبعث از راهکارهای سند تحول و برنامه زیر نظام های شش گانه که قابلیت تحقق اهداف عملیاتی و چرخش های تحول آفرین را دارد و زمینه ساز تربیت متوازن تمام ساحتی دانش آموزان برای پاسخگویی به نیازها و مسائل اساسی نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی در مدت زمان معین می باشد و بستر جلب مشارکت جامعه و عوامل سهیم و مؤثر را فراهم می آورد. برمبنای بخشنامه ابلاغی وزیر آموزش و پرورش حوزه های ستادی موظفند دستورالعمل های مورد نیاز اجرای کارهای برنامه ها تا اختتام تیرماه تهیه و به استانها ابلاغ کنند و ادارات کل آموزش و پرورش استانها برمبنای برنامه ابلاغی برنامه ها استانی را مطابق با سیاست های ابلاغی و مقتضیات استانی تنظیم و تا اختتام خرداد ماه سال جاری به مناطق ابلاغ و مناطق و شهرستان ها نیز تا اختتام تیرماه ۹۹ برنامه ها و سیاست ها را متناسب با مقتضیات محلی به مدارس ابلاغ کنند. مدارس نیز حداکثر باید تا تاریخ ۱۵ شهریورماه ۹۹ برمبنای ساحت های شش گانه تربیت و اهداف دوره های تحصیلی و برنامه درسی برنامه عملیاتی را تهیه کنند.


منبع:

1399/02/11
11:00:57
5.0 / 5
2851
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل , تعلیم و تربیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین