رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور خبر داد

مراسم آیین خشت گذاری 210 مدرسه استثنایی

مراسم آیین خشت گذاری 210 مدرسه استثنایی

به گزارش مدیریت آموزش رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور از برگزاری مراسم آیین خشت گذاری ۲۱۰ مدرسه استثنایی با عنوان آغاز یك آخر در هفته آینده با حضور وزیر آموزش و پرورش اطلاع داد.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، دكتر حسینی در جلسه تلفیقی جامعه خیرین مدرسه ساز كشور با مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران كه در بنیاد خیریه شهیدان تقی زاده برگزار گردید تصریح كرد: بهترین راه پیشرفت هر كشوری كمك به تعلیم و تربیت و عادت به این كمك كردن است و آموزش و پرورش هر چقدر كه بتواند افرادی مانند شما خیرین مدرسه ساز را رشد دهد موجبات تعالی و پیشرفت كشور را فراهم نموده است. وی با اشاره به اینكه تعلیم و تربیت اگر بتواند دانش آموزان را به سمت انتخاب ها و عادات خوب سوق دهد در كار خود موفق بوده، خاطرنشان كرد: هدف آموزش و پرورش، تربیت و انسان سازی است و چنین انجمن و تشكل هایی با تدارك و تجهیز مدارس به امر خطیر انسان سازی كمك می كنند. دكتر حسینی آموزش و پرورش را مهم تر از دیگر بخش ها عنوان نمود و تصریح كرد: دلیل آن به خاطر این است كه كار آموزش و پرورش تبدیل منابع انسانی به سرمایه انسانی است و اگر این نیروی انسانی درست تربیت شود با انتخاب و عادات خوب می تواند به یك سرمایه مفید در جامعه تبدیل گردد و این با استانداردسازی نیروی انسانی، رویه سازی خوب و تجهیزات و فضای آموزشی مناسب امكان پذیر است. وی با اشاره به اینكه نزدیك به ۱۳ هزار مدرسه پذیرا در كشور وجود دارد، افزود: هم اكنون بیشتر از یكصد و ۵۰ هزار دانش آموز با نیاز ویژه هم در یكهزار و ۶۰۰ مدرسه خاص مشغول تحصیل می باشند. دكتر حسینی همینطور با اشاره به اینكه سیاست سازمان به سمت نرمال سازی و فراگیر سازی است، اظهار داشت: با این وجود هنوز ۲۱۰ مدرسه استثنایی و ۱۴ مدرسه برای دانش آموزان اوتیسم در كشور نیاز داریم. او در آخر اعلام نمود: خوشبختانه هفته آینده در شهر فشافویه شهرستان های استان تهران مراسم آغاز خشت گذاری ۲۱۰ مدرسه استثنایی با عنوان آغاز یك آخر با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار می گردد. شایان ذكر است: اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستان های استان تهران دارای ۲۱ منطقه بوده كه در ۱۸ منطقه آن مدارس و مراكز آموزشی استثنایی دایر است ولی در ۳ منطقه هنوز مركز آموزشی استثنایی وجود ندارد همینطور در ۱۱ منطقه هم احتیاج به مدرسه استثنایی داشته كه امیدواریم با همت خیرین نیكوكار این مدارس هم راه اندازی شود. قابل توجه اینكه در این استان تعداد ۴۸ مركز آموزش استثنایی، با ۲ مركز مستقل و یك مركز به صورت ضمیمه اوتیسم و ۱۰ مركز مشكلات ویژه یادگیری وجود دارد و تعداد دانش آموزان آن ۴ هزار نفر استثنایی، یك هزار نفر در مدارس پذیرا و تلفیقی، ۲ هزار نفر دریافت كننده خدمات از مراكز مشكلات ویژه یادگیری و در مجموع ۷ هزار نفر دانش آموز می باشد. این نشست با حضور قفلی رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز كشور، صیدلو مدیركل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، شهری مدیركل نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران، موجانی رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران، بهارلو معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره كل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، هاشمی معاون فرهنگی و پرورشی اداره كل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و تعدادی از خیرین مدرسه ساز كشور به دبیری مجید پیروزان، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز اداره كل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در محل بنیاد خیریه شهیدان تقی زاده برگزار گردید.

1398/10/12
10:47:26
5.0 / 5
4304
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین