وزیر آموزش وپرورش:

توجه به لطمه های اجتماعی محور اصلی كارهای پرورشی باشد

توجه به لطمه های اجتماعی محور اصلی كارهای پرورشی باشد

مدیریت آموزش: وزیر آموزش و پرورش توجه به سوژه لطمه های اجتماعی بعنوان محور اصلی كارهای پرورشی را مورد تاكید قرار دارد و آنرا امری حیاتی برای كشور عنوان نمود.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، بامداد امروز محسن حاجی میرزایی در نشست با مدیران و كاركنان معاونت پرورشی و فرهنگی كه در ساختمان علاقمندان برگزار شد، اظهار نمود: بین پدیده و محیط آنها رابطه ای وجود دارد پس هر پدیده ای در هر محیطی رشد نمی كند و هر محیطی نیز مستعد پذیرش هر پدیده ای نیست پس باید به این مسئله فكر كرد كه چگونه می توان محیطی مناسب و مستعد برای انجام كار به وجود آورد. وزیر آموزش وپرورش بابیان اینكه برای انجام كارهای پرورشی در مدارس باید انگیزه را به صورت درونی در دانش آموزان به وجود آورد برای اینكه در صورت عدم انگیزه درونی كارهای پرورشی پایدار نخواهند بود، اظهار نمود: درحالی كه اولویت فعالیت ها در نظام تعلیم و تربیت و برمبنای سند تحول بر تربیت دانش آموزان متمركز است اما در آموزش وپرورش به شكلی برنامه ریزی كرده ایم كه اولویت و ارجحیت با برنامه های آموزشی شده است و تربیت دانش آموزان به حاشیه رفته است. وی افزود: انجام مسابقات فرهنگی و هنری بسیار مهمست و باید ادامه یابد اما سیاست گذاری در حوزه تربیت باید فعال باشد و ظرفیت های مدرسه را فعال نماییم. حاجی میرزایی اشاره كرد: در مدرسه به اندازه ظرفیتی كه ایجاد می نماییم می توان فعالیت كرد پس باید ایده های عملی و عمیق ارائه كرد تا بتوان ظرفیت های لازم در حوزه پرورشی را به وجود آورد. وی با اشاره به اینكه بهترین بستر فعالیت در جهان خلقت به معلمان داده شده است پس نباید غلبه كارهای اجرایی ذهن شمارا از اهداف اصلی دور كند، اظهار نمود: رفع مشكلات حوزه پرورشی تنها به دست مدیران و كاركنان این حوزه است پس باید روی این مساله متمركز شوند. وی وابستگی به برنامه هایی كه از گذشته بوده و ممكنست در زمان حال جذابیتی نداشته باشد را بعنوان یكی از چالش های كارهای پرورشی در مدارس برشمرد و اضافه كرد: باید به دنبال برنامه های جدید، كاربردی، ایده های نو و سلیقه روز دانش آموزان مطابق با نیازهای زمانه خودمان باشیم. وزیر آموزش و پرورش اشاره كرد: در حوزه اردوها نیازمند كار بیشتری هستیم اعتبارات و نیروی انسانی مشكل اصلی اردوها نیست بلكه نیازمند طرحی دراین زمینه هستیم تا بدانیم دانش آموزان هر سطح و پایه به چه اندازه و چه نوع اردوهایی نیاز دارند. وی با اشاره به اینكه برمبنای تجارب چهل ساله مدیریت بعد از انقلاب، توجه به اثربخشی طرح ها از ضروری ترین مواردی است كه همواره مورد غفلت واقع شده است، اظهار داشت: اغلب تاكتیك های مدیریتی كه تابحال به كار گرفته شده است خروجی لازم را نداشته است پس باید دراین زمینه ایده های كارساز ارائه داد. وی افزود: هیچ گاه با مشكل كنار نیایید برای اینكه به مرور مشكل مزمن می شود و به وجود آن عادت می كنید و انگیزه ای برای حل آن نخواهید داشت. پس اگر مشكلی در یك دستگاه مزمن شود نشانه بیماری آن دستگاه است. وزیر آموزش وپرورش بابیان اینكه در حوزه لطمه های اجتماعی باید استراتژی داشت و كار دراین زمینه بسیار حیاتیست و باید ابتدا افراد را تجهیز نماییم و مهارت ها را دراین زمینه بیاموزیم، اضافه كرد: بعنوان محور اصلی كارهای پرورشی باید به لطمه های اجتماعی توجه گردد و این امری حیاتی برای كشور است.


منبع:

1398/10/10
12:29:06
5.0 / 5
4554
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , برنامه های آموزشی , تعلیم و تربیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین