حاجی میرزایی: مدیران در حل مشكلات ضعیف هستند

حاجی میرزایی: مدیران در حل مشكلات ضعیف هستند

به گزارش مدیریت آموزش وزیر آموزش و پرورش اظهار نمود: آموزش و پرورش فرهیخته ترین قشر جامعه و پرجمعیت ترین نهاد دولت می باشد و لازم است اصلی ترین و مهمترین حرف ها از اینجا بیرون بیاید و لزوم دارد این قشر در صدر بنشیند.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، محسن حاج میرزایی در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش استان لرستان كه در پلدختر برگزار شد، با تقدیر از اقدامات انجام شده پسا سیل در آموزش پرورش لرستان، اظهاركرد: لازم است به خاطر مدیریت سیل سنگین امسال و سرعت عملی كه مسئولان در زمینه راه اندازی مدارس و شروع فعالیت های آموزشی و پرورشی داشته اند، تقدیر وتشكركنم.
وی با اشاره به ساخت مدارس و اقداماتی كه بعد از سیل در این زمینه انجام شده، اضافه كرد: حساسیت و اهمیت این امور نشان داده است كه شما می توانید كارهای بزرگ را مدیریت كرده و بخوبی انجام دهید و امیدوارم بتوانیم از این ظرفیت خوب درحل مسائل و مشكلات پیش رو، استفاده نمائیم.
حاج میرزایی در ادامه اشاره كرد: وجه اشتراك همه ما در این نشست، مسئول بودن در سطوح مختلف است و برای آنكه بفهمیم مسئول خوبی هستیم یا خیر، باید به یك شاخص و معیار توجه داشته باشیم و آن معیار حكمرانی شایسته، توانایی حل پایدار مسائل است، آن هم نه حل مسئله بصورت، موقت بلكه بصورت قطعی و پایدار.
وزیرآموزش و پرورش اضافه كرد: متاسفانه تجربه نشان داده است در گذشته توفیقات ما در حل مسائل، ناپایدار و موقتی بوده و عمده مشكلاتی كه الان با آنها مواجه هستیم، بازگشت باردیگر مسائلی است كه به خوبی مدیریت نشده است.
وی با اشاره به ضعیف بودن توانایی عمومی مدیران در مهارت حل مشكلات اظهار نمود: اعلام و گزارش مشكل بخشی ازكار مدیریت بوده كه لازم است اما گزارش صرف، كافی نیست و باید این مهارت تقویت شود.
حاجی میرزایی در ادامه افزود: بدین منظور لازم است هر مدیری كه در معرض یك مشكل قرار گرفت خودرا مسئول حل آن مشكل بداند چونكه مسائل از همان جایی كه بوجود می آیند باید حل شوند و همان كسانی كه در ایجاد مسئله سهیم هستند باید در حل مسئله سهیم شوند و به این منظور باید از همه ظرفیت ها استفاده و به واقعیت های موجود توجه كرد.
وزیر آموزش و پرورش در جمع مدیران و روسای آموزش و پرورش استان لرستان اظهار داشت: مطالبه من از شما در حل مسائل این است كه اندیشه و تفكر و خلاقیت به میدان بیاید چونكه در تدبیر باید با هم مشاركت نماییم.
به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به لزوم مشاركت و اندیشه ورزی، اظهاركرد: برای افزایش ظرفیت ها و ارتقا سطح مدیریتی به اندیشه و افكار شما برای حل مسائل و مشكلات نیازمندیم و لازم است ما را در اندیشه خود سهیم كنید.
وی با اشاره به این نكته كه آموزش و پرورش فرهیخته ترین قشر و پُر جمعیت ترین نهاد دولتی است، اظهار داشت: لازم است اصلی ترین و مهم ترین حرف ها از اینجا بیرون بیاید و لزوم دارد این قشر بر صدر بنشیند.
حاجی میرزایی اشاره كرد: به لحاظ مبانی نظری و تجربی، هر كشوری اگر بخواهد به پایداری در پیشرفت برسد مسیری به جز آموزش و پرورش ندارد و شروع آن از مدرسه است، آن هم مدرسه ای كه در جامعه حس شود.
وزیر آموزش و پرورش سند تحول بنیادین را بعنوان نقشه راه دانست و اظهار داشت: هدف نهایی این است كه مدرسه با جامعه پیوند بخورد و ظرفیت های ذهنی و مهارتی دانش آموزان در ساحت های مختلف تقویت شود.
وی با بیان این نكته كه در مورد مدیریت آموزش و پرورش در تمام سطوح (ثبات مدیران، مهارت ها و قابلیت های مدیریتی، دخالت های برون سازمانی) رنج می بریم، اظهار داشت: عمیقا به استقلال آموزش و پرورش ایمان دارم و با تمام وجود از استقلال آموزش و پرورش دفاع می كنم و تلاش بر این است كه این نهاد در راه تعلیم و تربیت باقی بماند و عرصه و جولانگاه امیال و هواهای نفسانی این و آن و جریانات مختلف قرار نگیرد و كارخودش را انجام دهد.
حاجی میرزایی درانتها چالش مدیریت را در آموزش و پرورش را بعنوان یكی از مهم ترین مشكلات عنوان نمود و بر لزوم تقویت این مشكل اصرار كرد.




منبع:

1398/07/20
19:42:29
5.0 / 5
4467
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تعلیم و تربیت , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین