حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

انتخاب حاجی میرزایی به تعاملات نظام تعلیم و تربیت با سایر دستگاه ها كمك می نماید

انتخاب حاجی میرزایی به تعاملات نظام تعلیم و تربیت با سایر دستگاه ها كمك می نماید

مدیریت آموزش: رئیس جمهور در اجرای اصل 133 قانون اساسی، محسن حاجی میرزایی را بعنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی نمود.



به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباب انتخاب محسن حاجی میرزایی بعنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: ایشان از چند جهت گزینه مناسبی برای این تصدی است.

وی با اشاره به سوابق 6 ساله او بعنوان دبیر هیات دولت اظهار داشت: بر این اساس ارتباط بسیار مناسبی با وزرا و اعضای هیات دولت دارند و این مساله به تعاملات نظام تعلیم و تربیت با سایر دستگاه ها هم اكنون به شدن نیازمند آن هستیم كمك می نماید.

وی با اشاره به شخصیت اخلاقی و ارزشی او اظهار داشت: آقای حاجی میرزایی از سلامت نفس و زندگی سالمی برخوردار می باشند و آقای رئیس جمهوری با عنایت به این مولفه ها گزینه مناسبی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش معرفی كرده اند.
حسینی با اشاره به اینكه با تمام وجود برای ارتقا نظام آموزش و پرورش كشور حامی او هستیم اظهار نمود: هم اكنون وزارت آموزش و پرورش با مشكلات و چالش های زیادی روبه روست و امیدواریم این مشكلات روندی كاهشی داشته باشد.
وی درباب سوابق حاجی میرزایی نیز اظهار داشت: هرچند ایشان در 6 سال قبل در وزارت آموزش و پرورش به صورت مستقیم حضور نداشتند اما تجربه ایشان بعنوان دبیر هیات دولت تجربه ای مفید بوده و در این مدت در بطن مشكلات بوده اند. بگفته او دبیری هیات دولت جایی است كه با همه مسائل كشور روبه رو هستیم همچون وزارت آموزش و پرورش.
حسینی در ادامه به سوابق حاجی میرزایی بعنوان مشاور وزیر آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزی اشاره نمود و اظهار داشت: معتقدیم وزیری كه می خواهد در آموزش و پرورش خدمت كند علاوه بر اینكه باید از آموزش و پرورش شناخت كافی داشته باشد باید ظرفیت های دیگر دولت را نیز بداند و این مزیتی است كه می تواند به ارتقا وضعیت نظام تعلیم و تربیت در كشور كمك نماید.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود به سوابق حاجی میرزایی در نهضت سواد آموزی اشاره نمود و اظهار داشت: جذب بازماندگان از تحصیل از مولفه های مهم در كارنامه كاری ایشان است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه اضافه كرد: وی در سمت های مختلفی كه منشا اثر بوده حاشیه ای نداشت و اطمینان داریم در آموزش و پرورش نیز با همین نگاه عمیق و اصیلی كه دارند خصوصاً به كارگیری همه ظرفیت های بیرونی و درونی نظام آموزش و پرورش تحت عنوان توسعه مشاركت ها را بتوانند با جدیت بیشتری پیگیری كنند.
وی اضافه كرد: هم اكنون نظام تعلیم و تربیت با چالش هایی همراه می باشد كه البته نمی توان آنرا تنها مختص به كشورمان دانست و در چنین فضایی لازم است همه اجزا حاكمیت زمینه برای ارتقا آنرا فراهم آورند. معتقدیم توسعه مشاركت ها به مدلول بكارگیری همه ظرفیت های بخش خصوصی، دولتی و عمومی و ظرفیت های درون آموزش و پرورش، راهكاری جدی برای توسعه آموزش و پرورش است. در كنار آن نیز تمركززدایی از نظام آموزش و پرورش و همین طور تمركز در مدرسه بعنوان كانون اصلی نظام تعلیم و تربیت راه هایی است كه هر كسی كه سكان آموزش و پرورش را به دست می گیرد باید به صورت جدی مورد توجه قرار دهد.





منبع:

1398/06/06
14:07:04
5.0 / 5
4282
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل , تعلیم و تربیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین